FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
ped. społeczna ćwiczenia
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum reso6gr Strona Główna :: I i II rok
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 21:48, 09 Sty 2011    Temat postu: ped. społeczna ćwiczenia

przypominam o naszej umowie że każdy wpisuje swoje pytanie+opracowanie z ćwiczen ze spolecznej
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Nie 21:49, 09 Sty 2011    Temat postu:

i prosze nam starosto ;P wrzucic zagadnienia ze spolecznej oraz to co dala z resocjalizacji....Smile pozdrawiam
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 13:05, 10 Sty 2011    Temat postu:

grupa ktora zgłosiła sie do opracowania pytan z resocjalizacji na wyklad z ambrozika... jeszcze jest czas bo egzamin nie jest ustalony ale jakby ktos mial juz zrobione to wysylajcie na mojego meila [link widoczny dla zalogowanych] ja to zgram wszystko do kupy i powysylam opracowania w całosci... jakbym mogla prosic to zapisujcie kazde pytanie zeby potem nie trzeba bylo szukac po ksiazce co kto robil rozdzial i tom tez:) pozdrawiam
Powrót do góry
Liliana




Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:18, 11 Sty 2011    Temat postu:

14. Jak w pedagogice społecznej rozumiane jest środowisko lokalne?


Środowisko lokalne- jest to „gromada ludzi żyjących na zwartej małej przestrzeni, wyznaczającej wspólny sposób życia… lokalna grupa terytorialna”. Środowisko lokalne może obejmować obszar administracyjny, wieś, gminę, małe miasteczko lub też dzielnicę dużego miasta, o wyraźnych jednak cechach zróżnicowania regionalnego ; może być to środowisko zawodowe, duży zakład pracy z terenem zamieszkania pracowników. Jest to środowisko, w którym skupia się całokształt lub większość stosunków między zamieszkującymi w nim osobami. W małych zbiorowościach społecznych, określanych mianem środowiska lokalnego, zachodzą swoiste procesy, które stanowią rezultat więzi z układem naturalnym. W szczególności w zbiorowościach żyjących na małych terytoriach, zwartych i o ograniczonej liczbie kontaktów ze światem „zewnętrznym”, kształtują się silne więzi ze środowiskiem geograficznym. Cała struktura społeczna, kulturowa, ekonomiczna tych zbiorowości jest w wysokim stopniu uzależniona od warunków naturalnych.
Podstawowe cechy tradycyjnego środowiska lokalnego przedstawiła A. Kłosowska w sposób następujący: „ Cechą małej społeczności lokalnej była, oprócz małych rozmiarów, względna izolacja od pozostałego świata, daleko posunięta samowystarczalność; bezpośrednie osobiste kontakty wszystkich członków społeczności oparte za zasadach pokrewieństwa lub sąsiedztwa; znaczna jednorodność majątkowa, zawodowa, etniczna; identyczność tradycji, norm obyczajowych, wierzeń i przyzwyczajeń. Mała społeczność lokalna – wieś lub miasteczko – stanowiła zintegrowaną całość o wyraźnie określonej strukturze nieformalnej, niezależnie od normalnej administracyjnej organizacji, określającej pozycję społeczną poszczególnych jednostek lub rodzin” Są to klasyczne cechy tradycyjnej społeczności lokalnej, którą tworzył zwarty krąg osób o rozlicznych formach współdziałania i współzależności gospodarczej, społecznej i towarzyskiej. W społeczności lokalnej jednostka spędzała zazwyczaj całe swoje życie lub większą jego część, będąc z nią związana zawodem, stosunkami towarzyskimi, zainteresowaniami.




Źródło: Ryszard Wroczyński " Pedagogika społeczna"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jullia.b




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:45, 11 Sty 2011    Temat postu:

9. Jak w pedagogice społecznej postrzegane jest wychowanie?

Pojęcie wychowania nie jest jednoznaczne. Określa bądź proces wychowawczy, bądź rezultat tego procesu. W pierwszym przypadku wychowanie jest rozumiane jako system działań zmierzających do określonych rezultatów wychowawczych; w drugim przypadku mówimy o wychowaniu jako o zespole już ukształtowanych cech (człowiek „bez wychowania” lub „dobrze wychowany”)

W pedagogice społecznej wychowanie postrzegane jest jako:
- wychowanie towarzyszące – tzw. „przy okazji”, prowadzi je np. lekarz, pielęgniarka, policjant, prawnik, architekt itd. (Przykład: lekarz w szpitalu stosujący wobec chorych zabiegi sztuki lekarskiej, ale również postępowanie wychowawcze, pobudzające wolę aktywnej pracy chorego nad sobą)
- wychowanie pośredniczące – nie odbywa się bezpośrednio, tylko przez jakieś środki pośredniczące, który na nas oddziaływają i kształtują np. redakcje środków masowego przekazu, literaci i poeci, reżyserzy i aktorzy, wydawcy i plastycy (Przykład: oglądanie programu telewizyjnego, który przez swoją treść nas edukuje, wychowuje).

Źródło: R. Wroczyński „Pedagogika społeczna” ; zajęcia z mgr D. Krzysztofiak z dnia 8.01.2011r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
basia_kubiak




Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:23, 12 Sty 2011    Temat postu:

16. Co to jest wiek społeczny
Wiek społeczny – sytuacja społeczna jednostki w stosunku do jej roku życia. Składają się na niego określone poniżej kryteria:

* wiek fizjologiczny - stopień rozwoju fizjologicznego jednostki w stosunku do jej roku życia
* wiek intelektualny - stopień rozwoju intelektualnego jednostki w stosunku do jej roku życia
* wiek prawny - określenie obowiązków i praw związanych z wiekiem chronologicznym jednostki

Jest on indywidualny dla każdej jednostki ale określony pewnymi ramami czasowymi. Jeśli jednostka wykracza poza te ramy mówimy o przyspieszonym lub opóźnionym wieku społecznym.
# przyspieszony to taki gdy sytuacja życiowa wyprzedza wiek dziecka
np. 12letnia dziewczynka musi zajmować się domem
# opóźniony gdy np. 40 latek nie pracuje jest na utrzymaniu rodziców
# punktualny sytuacje występują zgodnie z wiekiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marzena




Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:09, 12 Sty 2011    Temat postu:

18. Czym jest kompensacja społeczna

Wyrównywanie braków środowiskowych, które utrudniają prawidłowy bieg życia jednostki lub grupy. Jednostka chce osiągnąć sukces w jakiejś dziedzinie, w której nie może( np. niepełnosprawny- nie może osiągnąć sukcesów w sporcie ale może w sztuce, rodzina zastępcza). Kompensacja ma charakter zaplanowany świadomie w wyniku dobrze przeprowadzonej diagnozy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 11:31, 13 Sty 2011    Temat postu:

10.Jak w pedagogice spolecznej postrzegane jest środowisko


Wg Radlińskiej zespól warunków wśród których bytuje jednostka i czynników przekształcajacych jej osobowosc oddzialujacych stale lub przez dluzszy czas.

Jest to zespól czynnikow ktore oddzialuja na jednostke
-płaszczyzna przyrodnicza (natura rosliny)
-plaszczyzna spoleczna(ludzie, instytucje)
-plaszczyzna kulturowa( wierzenia obyczaje wartosci)
Powrót do góry
kassska




Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:35, 13 Sty 2011    Temat postu:

11. Omów typologię środowisk wg H. Radlińskiej.

Typologia H. Radlińskiej wyróżnia trzy pary środowisk:
- bezpośrednie (to co jest najbliżej) i szersze (to co przestrzennie jest dalej)
- materialne i niematerialne (wartości, nauka, religia)
- obiektywne (dostępne dla wszystkich) i subiektywne (bezpośrednio nas dotyczy, to co nas interesuje)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MagdaM




Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:26, 13 Sty 2011    Temat postu:

15. Scharakteryzuj pojecie siły społecznej i wskaż kto jest jego twórcą.

Twórcą tego pojęcia jest Helena Radlińska.

Siły społeczne są to aktualnie ujawniające się albo ukryte potencjalne wartości jednostek i grup społecznych , urządzeń i instytucji , dające pedagogowi społecznemu oparcie w jego pracach , jeśli zostaną one zaktywizowane i staną się czynnikami przewodnimi w przebudowie i asymilowaniu wartości.
Kategorie sił społecznych :
jawne (mobilizujące do działania , do przekształcania środowiska)
ukryte (utajone , ujawniające się w sytuacjach krytycznych , w odpowiednich warunkach , w określonych okolicznościach - gdy zabraknie sił jawnych) ;
jednostek lub grup społecznych , urządzeń , instytucji - każdy człowiek może być siłą społeczną , ponieważ w każdym tkwi pewien potencjał możliwości ; siłą społeczną mogą być też urządzenia lub instytucje , które pomagają i ułatwiają pracę .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 16:08, 20 Sty 2011    Temat postu:

na meilu macie kserowki od krzycha na spoleczna papa
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pią 2:09, 21 Sty 2011    Temat postu:

12.Jak w pedagogice społecznej postrzegana jest relacja jednostki i środowiska? (2 teorie)

1 koncepcja ---- kształtowanie środowiska przez jednostke
Każdy człowiek ma wpływ na środowisko, ma możliwość zmieniać je (ulepszać, pogarszać)

2 koncepcja ----- środowisko jest uwarunkowaniem edukacji rozwoju i wychowania. Nasz rozwój wychowawczo-edukacyjny zależy od tego w jakim żyjemy środowisku np. do jakiej grupy przynalezymy, w jakiej miejscowosci mieszkamy. Stwarza nam takie a nie inne możliwosci.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 13:05, 25 Sty 2011    Temat postu:

a reszta na co czeka???? umawialismy sie na wstawienie swojego pytania wiec wstawcie a ze nie zdajecie to trudno....aha i jeszcze jakbyscie mogli wstawic swoje ostatnie pytanie to tez bylo by fajnie dla tych ktorzy chca zdawac...
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 15:19, 25 Sty 2011    Temat postu:

17. Na czym polega diagnoza społeczna?
rozpoznawanie w poszczególnych przypadkach przyczyn badanego stanu, jego objawów i możliwości przemian. Musi mieć kontekst środowiskowy.
Powrót do góry
ewcia




Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:44, 29 Sty 2011    Temat postu:

6. Jakie można wyróżnić działy pedagogiki społecznej?
pierwszy dział- Teoria oświaty: analiza potrzeb kulturowych zwłaszcza u osób dorosłych
drugi dział- Teoria pracy społecznej: charakterystyka środowisk społecznych które nie są w stanie normalnie funkcjonować
trzeci dział- Dzieje pracy społecznej i oświatowej: koncentrowanie się na badaniach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum reso6gr Strona Główna :: I i II rok Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     reso6gr: rejestracja tylko z mienia i nazwiska!     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin