Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał G
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:38, 15 Lut 2010 Temat postu: Psychologia Rozwoju - Cwiczenia |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
radze sciagnac i sie z tym zapoznac
Pozdrawiam;]
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
sandra1854
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:54, 12 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
mamy sie z tego przygotowac??????
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Michał G
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 3:06, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
ee nawet nie wiem co to ale chyba ta
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Michał G
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:40, 12 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
od 8 sa te cwiczenia....cos waznego ?? czy konkretnych informacji nie ma , bo nawet nie mam zadnych not z tego
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Natalia Czeszak
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:17, 12 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Proponuje sobie pospac nic ważnego, prócz smęcenia o wychowaniu niemowląt jedynie to, że sprawdza obecnośc...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Marzena
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:29, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dostałam od dziewczyny z innej grupy zagadnienia?! sama nie wiem jak to nazwać na psychologie rozwoju i.....
Ratunku!! jak ktoś coś kojarzy to wrzucajcie opracowania!!!
1. Podaj 3 sfery rozwoju (trojaka natura człowieka)
Psychologia rozwoju człowieka.
Powtórka, pedagogika specjalna
Zagadnienia ogólne
1. Podaj 3 sfery rozwoju (trojaka natura człowieka)
Wiek poniemowlęcy
2 Czynniki wpływające na procesy samoregulacji dziecka w wieku poniemowlęcym-3p
Wiek przedszkolny
3 Stadium przedoperacyjne w rozwoju poznawczym- 4p-
Zagadnienia ogólne
4. Punktualność /niepunktualność zdarzeń rozwojowych – konsekwencje dla funkcjonowania
Zagadnienia ogólne
5. Założenia dotyczące rozwoju
Wczesna dorosłość
6. Kryzys okresu wczesnej dorosłości w koncepcji Eriksona.
Późna dorosłość
7. Zmiany w układzie nerwowym w okresie późnej dorosłości-4p
Środkowa dorosłość
8. Co oznacza zjawisko selektywnej optymalizacji 2p
Okres dorastania
9. Okres dorastania w koncepcji Eriksona- kryzys 3p
Wiek poniemowlęcy, przedszkolny
10. Fazy rozwoju zabawy
Wiek szkolny
11. Postawa pracy u dziecka: 3p
Adolescencja
12. Podaj 4 typy relacji kolejno się pojawiające pomiędzy dorastającym a dorosłym w toku formowania się tożsamości
Środkowa dorosłość
13. Cechy wyspecjalizowania się
Późna dorosłość- zagadnienia ogólne
14. Kultura prefiguratywna- charakterystyka- 2p
Wiek poniemowlecy
15. Podaj 3 psychologiczne korelaty samodzielności budujące autonomię.
Okres niemowlęcy
16. Scharakteryzuj 6 miesiąc życia dziecka (3 osiągnięcia rozwojowe)-
Wczesna dorosłość
17. Funkcja marzenia życiowego w koncepcji Levinsona 2p
Adolescencja
18. Podaj 4 cechy myślenia charakterystyczne dla wieku adolescencji.
Wiek niemowlecy
19. Regulacja emocji – wzorzec C- ambiwalentny
Wiek poniemowlęcy
20. Kryzys w wieku poniemowlecym (Erikson) 3p
Zagadnienia ogólne
21. Czynniki rozwoju
Wczesna dorosłość
22. Kryzys okresu wczesnej dorosłości 2p
Wiek przedszkolny
23. Kryzys wieku przedszkolnego w koncepcji Eriksona.
Wiek szkolny
24. Cechy myślenia w wieku szkolnym
Adolescencja
25. Scharakteryzuj funkcjonowanie emocjonalne
Wczesna dorosłość, zagadnienia ogólne
26. Miłość w koncepcji Sternberga
Wiek niemowlecy
27. Wzorce przywiązania
Wiek szkolny
28. Warunki rozwoju poczucia kompetencji.
Wiek niemowlecy
29. Regulacja emocji – wzorzec D
Adolescencja
30. Okres dorastania w koncepcji Eriksona.
Wiek niemowlecy/poniemowlecy
31. Fazy rozwoju przywiązania
Wiek niemowlęcy
32. Rozwój komunikowania się- etapy rozwoju mowy (1 rż)
Wiek szkolny
33. Funkcjonowanie w szkole- czynniki sprzyjające sukcesowi/niepowodzeniu szkol
Adolescencja
34. Ryzyko rozwoju zaburzeń psychicznych w okresie dorastania- z czego wynika (3p).
Późna dorosłość
35. Kryzys okresu późnej dorosłości w koncepcji Eriksona.
Okres środkowej dorosłości
36. Zmiany fizyczne, w obrębie narządów zmysłów, zdrowie, klimakterium
Adolescencja
37. Czynniki wpływające na samoocenę
Środkowa dorosłość
38. Wyjaśnij wyrażenie „pokolenie pomiędzy”
Wiek niemowlęcy
39. Scharakteryzuj 3 miesiąc życia
Wiek poniemowlęcy
40. Negatywne i pozytywne skutki wstydu (po 3)
Wiek przedszkolny
41. Rozwój moralny w wieku przedszkolnym
Zagadnienia ogólne
42. Rodzaje zmian rozwojowych
Wiek przedszkolny
43.Zabawa na serio i na niby
Wiek poniemowlęcy
44. Relacje dziecka w wieku poniemowlęcym z dorosłymi
Zagadnienia ogólne, wiek poniemowlecy
45. Różne style rodzicielskie
Wiek poniemowlecy
46. Kryzys wieku poniemowlecego wg Wygotskiego
Późna dorosłość
47. Strategie radzenia sobie z trudnościami
Późna dorosłość
48. Śmierć jako ostatnie zadanie rozwojowe
Wiek niemowlecy
49. Kryzys wieku niemowlecego wg Eriksona.
Środkowa doroslość
50. Rozwiązywanie problemów
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Natalia Czeszak
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:31, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Z tego co udało mi się przeczytac tutaj [link widoczny dla zalogowanych]
to są 3 grupy, w każdej będzie po 18 pytań spośród tych, które wstawiła Marzenka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Natalia Czeszak dnia Czw 10:32, 01 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Vikizsjm
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp lub Radom jak kto woli
|
Wysłany: Czw 11:04, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
ale jazda
a macie kogoś, kto pisał i pamięta pytania od Twardowskiego
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Vikizsjm
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp lub Radom jak kto woli
|
Wysłany: Czw 11:30, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
A to w skrócie o adolescencji
Adolescencja, okres dorastania, między dzieciństwem a dorosłością, przypadający między 11-12 a 17-21 rokiem życia, charakteryzujący się nasilonymi zmianami fizycznymi i psychologicznymi, które mają charakter dynamicznego procesu, uwarunkowanego w dużym stopniu sytuacją socjokulturową i ekonomiczną. Czas trwania "trudnego okresu" zależy również od płci i indywidualnych cech jednostki, a także od warunków środowiskowych. W okresie tym pojawia się lub uaktywnia popęd płciowy oraz szereg nowych zainteresowań (społecznych, zawodowych). Przede wszystkim jest to jednak okres odkrywania własnych potencjałów i kierunków rozwoju, kształtowania własnego ego, systemu wartości i światopoglądu wraz z nieodpartą potrzebą osiągnięcia subiektywnie rozumianej wolności i autonomii, niekiedy błędnie (aż do przypadków patologicznych) realizowanej przez odrzucanie i negowanie autorytetów i związanych z nimi instytucji. Pojawia się w tym okresie wiele zaburzeń emocjonalnych, m.in.: wybuchowość, wahania nastroju, niekiedy myśli samobójcze, częste zachowanie agresywne, nasilone zwłaszcza w sytuacjach grupowych (subkultura). Okres ten charakteryzuje ponadto łatwość ulegania wpływom, także negatywnym, oraz nasilone tendencje do uzależnień.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:49, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
EJ NATALA ale tam jest jakas kubiak a nie stec
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:56, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
a moze marzeka oni maja tez z inna babka od cwiczen???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Natalia Czeszak
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:13, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, zauważyłam, że tam jest Kubiak. Ale pytania są takie same :/
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Vikizsjm
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp lub Radom jak kto woli
|
Wysłany: Czw 22:28, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
serio??????????????
a od prof. Twardowskiego coś mamy?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Natalia Czeszak
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 8:53, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Serio... Od profesora nic nie mamy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Marzena
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:00, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Dowiedziałam się, że te 50 pytań jest o grupy "pedagogika specjalna" czy jakoś tak. No ale tak czy owak psychologia rozwojowa ma stałe założenia zatem mozna się tymi pytaniami podeprzeć
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|