FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
Socjologia wychowania
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum reso6gr Strona Główna :: I i II rok
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Natalia Czeszak




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:52, 08 Cze 2010    Temat postu:

Nam zostały jeszcze 2 cwiczenia z socjologii (13 czerwca), na pierwszych będą zwykłe, zajęcia, a na drugich kolo Razz ona coś takiego mówiła... więc pewnie na tych pierwszych jeszcze to przerobimy. Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Natalia Czeszak dnia Wto 9:56, 08 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Natalia Czeszak




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:03, 08 Cze 2010    Temat postu:

A czy teraz w niedzielę o 14 h jest kolejny termin egzaminu z socjologii wychowania z Melosikiem? (pisemny) bo ja się już pogubiłam w tych terminach...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vikizsjm




Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp lub Radom jak kto woli

PostWysłany: Wto 12:13, 08 Cze 2010    Temat postu:

Wiesz Natali Smile miał być pisemny i ustny w środę to jest jutro zadzwonię do Rektora bo miał to potwierdzić
miłej nauki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vikizsjm




Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp lub Radom jak kto woli

PostWysłany: Wto 12:14, 08 Cze 2010    Temat postu:

i chyba 12 a nie 13 Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vikizsjm




Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp lub Radom jak kto woli

PostWysłany: Wto 12:17, 08 Cze 2010    Temat postu:

tak
egzamin jest 12 czerwca o 14 pisemny a o 13.15 ustny???? Tak mam zapisane bynajmniej

ale jutro zadzwonię i dam znać
pa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Natalia Czeszak




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:34, 08 Cze 2010    Temat postu:

Dziękuję :* Ja też mam tak zapisane, tylko nie byłam pewna. Tyle tych terminów Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 14:14, 10 Cze 2010    Temat postu:

czy w niedziele (13.06.) jest już ostatni termin tego egzaminu(pisemnego) z Melosikiem?
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 15:10, 10 Cze 2010    Temat postu:

o ile wiem to egzamin pisemny jest w sobote tj.12 ale chyba tez 19
Powrót do góry
Natalia Czeszak




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:13, 10 Cze 2010    Temat postu:

12go o 14.00 i 19go o 12.15 Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
basia_kubiak




Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:18, 10 Cze 2010    Temat postu:

pierwszy termin był 6 czerwca i egz był łatwy.......
Melosik się spóźnił i nie bardzo miał czas więc podzielił nas na 2 gr i dał tylko po 2 pytania, ja miałam przesunięcie socjalizacyjne i społeczeństwo amerykańskie.....
cały egz trwał 20 minut


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 19:11, 12 Cze 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
na jutro
Powrót do góry
Natalia Czeszak




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:13, 12 Cze 2010    Temat postu:

Moje notatki z cwiczeń, jeśli ktoś potrzebuje ;o)

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał G




Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:04, 17 Cze 2010    Temat postu:

z racji tego ze czytam sobie sciagi ktore dostalem od krzycha
odrazu je tutaj przepisuje moze komus sie przyda , sorry za jakosc i jak jakies beda dziwne slowa ale przepisuje co tam jest i nie patrze co napisalem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał G




Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:05, 17 Cze 2010    Temat postu:

Cytat:
1. młodziez w społeczeństwie polskim-przeunięcie socjalizacyjne

Socjalizacja- jest to przekazywanie mlodemu pokoleniu norm, wartosci , pogladow na swiat. M miejsce w kazdym spolczenstwie i zapewnia ciaglosc pokolen. Czynniki socjalizacji sa to nosniki norm wartosci pogladow na swiat i styl zycia.
Socjopedagogiczna diagnoza (odp na pytanie jak jest a jak powno byc)
Rodzina 20%
szkola 14% 40% ?
koscil religia / 6%
grupy rowiesnicze - kolezanki,koledzy 32%
mas media 28% 60 % ?
wnioski :
Przesuniecie socjalizacyjne polega na utracie znaczenia w procesie socjalizacji tradycyjnych instytucji , ktore przez wieki ksztaltowaly tozsamosc mlodziezy . Rodzice , nauczyciele i ksieza straci swoj autorytet na rzecz grup spolecznych.
Dodatkowo pierwsze grupy R,S,K glosza sprzeczne czesto iformacje , a grupa spoleczna dziala poprzez mas media , co zwieksza jej znaczenie.
Przyczyny przesuniecicia socjalizacyjnego
a)makro przyczyny
* globalizacja so powoduje wzrost mas mediow i podkulturze we wszystkich krajach , spoleczenstwach i grupach nie zaleznie od pochodzenia
* tradycyjne insytutcje spoleczne przeksztalcily sie w "wierze z kosci sloniowej" symbol przestarzaly(swiat sie zmienia a rodzina kosciol nie ciagle sa na tym miejscu)
B) mikro przyczyny
*potencjalizm doroslych (pelna wyzszosc) rodzice sadza ze wiedza lepiej co jest dla ciebie lepsze jak masz wygladac i mysle i zyc a ty masz sluchac i szanowac za to - ILUZJA
*hipokryzja doroslych- jest to sprzecznosc gloszonych idealow z dzialaniammi slow z czynami( nauczyciel duzo wymaga a sam umie to co jest w podreczniku)

Socjopedagogiczna projekcja- jak powinno byc
Rodzina 37%
szkola 22% 76%
kosciol 17%
Gr rrowiesnicza 14%
masmedia 10% 24%
przewrocilismy swiat do gory nogami , pragniemy aby tradycyjne instytucje spoleczne odzyskaly swoje dawne socjalizacyjne wplywy , a dorosli zaczeli odgrywac decydujaca role ,obawiamy sie grup spolecznych ze wzgledu na agresje , przemoc i uzaleznienia ,. obawiamy sie przedwczesnego zycia seksualnego. Trywializacja wartosci - "a co mi tam" brak szacunku dla tradycji ,wyksztalcenia rodziny i pracy



Cytat:

2 Tozsamosc w spoleczenstwie konsumpcji

Ja spoleczenstwo konsumpcji - Praca przyjemnosc. w przeszlosci zycie wiekszosci ludzi skoncentrowane bylo na pracy , ktore stanowily istote i sens ich zycia. chrzescijanstwo - praca na ziemi , nagroda w niebie . socjalizm - kult pracy i klasy robotniczej , przyjemnosc byla zabroniona kojarzyla sie z grzechem. w spoleczenstwie konsumpcji przyjemnosc wkracza na scene. swiat konsumpcji stal sie swiatem normalnym, naturalnym , obowiazujacym. Podstawowa kategoria ideologii konsumpcji jest przyjemosc i radosc , bycie szczesliwym, idea szczescia , oparta na udanym zyciu rodzinnym , duchowosci religijnej, sukcesie zawodowym itd , zastapiona zostala "euforia supermarketu" szczescie w umyslach milionow ludzi , utozsamianie jest z natychmiastowa gratygikacja,zwiazana ze stylem zycia typu shopping) z udanymi zakupami , byciem na czasie oraz interesujacym i ekscytujacym stylem zycia") . w przeszlosci wielu ludzi poszukiwalo sensu zycia, odpowiedzi na pytanie egzystencjalne typu po co jestem? o co w tym wszystkim chodzi ? w spoleczenstwie konsumpcji dla wielu ludzi pytania o sens zycia wydaja sie bez sensu. w kulturze konsumpcji panuje styl zycia shopping, mily rozrywkowy,klikajacy , gadzetowo-zakupowy,medialno-rozrywkowy z dystansem do wielkiej idei i polityki. jednoczesnie nie trudno zauwazyc , ze owo sczescie nosi znmiona niespelnienia i niedopelnienia, konsument nieustannie odczuwa przemijalnosc i zmiennosc celu , do jakiego dazy, zyje w ciaglym " konsumpcyjnym niepokoju" ktory staje sie stanem normalnym i obowiazujacym . Idealogia konsumpcji, ideologia przyjemnosci,przymus zycia w natychmiastowosci-wszystko to powoduje, ze zanika styl zycia oparty na refleksji nad zyciem i poszukiwaniu sensu zycia,nastepuje odwrot od wielkich ideii do codziennosci.
to drobne codzienne momenty , wydarzenia , czynnosci , pochlaniaja wiekszosc naszej psychicznej enrgii, stanowia cel naszych fascynacji i zabiegow- wyznaczaja rytm zycia

Cytat:

3 Spoleczne fnkcje szkolnictwa amerykanskiego
* wychowanie dla optymizmu ( amerykanie wychowuja dzieci w przekonaniu zycie jest dobre a swiat jest piekny. Uczy sie poszukiwania dobrych stron rzeczywistosci i sztuki ignorowania problemow) lecz zycie w ameryce nie jest slodkie i czeka mlode pokolenia zimny prysznic)
*wychowanie dla poczucia wlasnej wartosci ( edukacja amerykanska przebiega na zasadzie "potrafisz to zrobisz- zrob to")
*wychowanie dla poczucia wolnosci ( twoje zycie nalezy do ciebie, nie pozwol aby inni ludzie kierowali twoim zyciem. problemy z mlodzieza bardzo trudno ich przekonac, do innego zdania niz ich)
*indywidualizm(amerykanie maja obsesje na punkcie dzieci utalentowanych)
DYGRESJA
*orientacja na przyszlosc(polacy boja sie przyszlsoci,niepowodzen a dla amerykanow jest to przyszlosc ,szansa i nadzieja(jutro zdarzy sie wszystko))
*orrientacja na dzialania amerykanie ciagle dzialaja ,zycie ciagle przebiega od dzialania do dzialania. wystepuja tam dwie zasady: uczenie sie przez dzialanie i doswiadczenie. nie maja poszanowania do tego logi(nie kumam) i pytaja co ja moge zrobic z tym w praktyce
*prostota i cele komunikacji ameryka uczy sie jasnego wyrazania w mowie i na pismie odpowiedzialnosc za komunikowanie spoczywa na tym co mowi i pisze a nie na tym co slucha i czta.
Minus nie znaja jezykow obcych , mowia ogolnie nie wglebiaja sie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał G dnia Czw 19:14, 17 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Natalia Czeszak




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:38, 17 Cze 2010    Temat postu:

Szkolnictwo japońskie – społeczne bunty.

1. Japońska szkoła podstawowa jest bardzo przyjazna dziecku. Grupy 4-6 osobowe (han), jednostka całkowicie podporządkowuje się grupie (tzw. haning). Duży nacisk na wychowanie artystyczne. Bardzo niskie wykształcenie formalne nauczycieli (5% - magisterskie, 60% licencjat). Mimo to japończycy wygrywają we wszystkich międzynarodowych testach osiągnięć. 44% nauczycieli w szkołach podstawowych to mężczyźni.

2. Występuje zjawisko zwane chorobą dyplomów. Jest symbolem wartości człowieka. Pracodawca nie interesuje się kompetencjami absolwenta. A prestiżem (statutem uniwersytetu).
Uniwersytet Todai (I) – maszynka do produkcji elity.
95% osób idzie na emeryturę w pierwszym miejscu pracy. Role życiowe Japończyków są rozdawane podczas egzaminów na wyższe uczelnie.

EGZAMINACYJNE PIEKŁO:
- Egzaminy wstępne w Japonii mają charakter encyklopedyczny.
- Uczą się na pamięć milionów faktów.
- Strona po stronie, na pamięć encyklopedie tematyczne.
- W 3 klasie liceum (w roku poprzedzającym egzaminy, jeśli ktoś śpi więcej niż 4h na dobę, nie ma szans dostać się na uczelnię).

3. Presja ze strony samego siebie (najwyższy współczynnik samobójstw na świecie, nerwic szkolnych, zamurowywanie się we własnym pokoju). Szczególnie negatywną rolę spełnia matka. Ma pilnować synów, aby się uczyli. Szkoły średnie rywalizują ze sobą o prestiż. Miernik – im lepszy uniwersytet na który dostaną się uczniowie – tym lepsza średnia szkoła. Japończycy są nieustannie testowani. W szkole panuje terror psychiczny i fizyczny.

4. Presja ze strony grupy rówieśniczej – każda ma swoją hierarchię, na której czele stoi lider.
Hierarchia nieformalna stoi naprzeciw z formalną. Liderem staję się najlepszy w klasie.

Ronin – samuraj pozbawiony pana. Społeczeństwo podziwia go, że chce spróbować się dostać jeszcze raz, a jest bardzo trudno.

Studia w Japonii – bardzo niski poziom (5% osób robi magistra). Nie zdane egzaminy i nieobecność nie dają powodu do wyrzucenia.
Psychiczny wentel bezpieczeństwa - ważne są tylko egzaminy wstępne. Wobec najlepszych są niskie wymagania.

5. In the Job training – kształcenie w pracy (2 lata pracy to staż, kiedy uczy się zawodu).

KRYTYKA:
Amerykanie mówią, że edukacja Japonii niszczy kreatywność i idealizm, oraz, że zamienia człowieka w trybika maszyny społecznej. Japonia mówi, że kształcą zdyscyplinowaną siłę roboczą, a ich średni poziom wykształcenia jest najwyższy na świecie.
Reforma edukacji w świecie jest niemożliwa, w bo ten system przyniósł im sukces ekonomiczny i nikt nie odważy się go zmienić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum reso6gr Strona Główna :: I i II rok Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     reso6gr: rejestracja tylko z mienia i nazwiska!     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin