FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
historia wychowania
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum reso6gr Strona Główna :: I i II rok
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał G




Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:51, 04 Sty 2010    Temat postu: historia wychowania

pytania egzaminacyjne z historii wychowania


[link widoczny dla zalogowanych]


>przerazilem sie...<


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał G




Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:58, 07 Lut 2010    Temat postu:

odpowiedzi


[link widoczny dla zalogowanych]

smacznego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 13:25, 18 Kwi 2010    Temat postu:

notatki w razie czego Smile pozdrawiam
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Sob 23:36, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Uwaga! Studenci studiów niestacjonarnych I rok I stopnia Egzamin z Historii Wychowania z prof. dr hab. Dorotą Żołądź-Strzelczyk odbędzie się w następujących terminach:
8.05 – godz. 14:00 – grupa 8,
godz. 16:00 – grupa 7
22.05 – godz. 10:00 – grupa 1, godz. 12:00 – grupa 4, godz. 14:00 – grupa 5
5.06 – godz. 10:00 – grupa 10, godz. 12:00 – grupa 6
19.06 – godz. 10:00 – grupa 9, godz. 12:00 – grupa 2
3.07 – godz. 10:00 – grupa 3
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 19:16, 26 Kwi 2010    Temat postu:

a więc tak:
Platon- Definicja Arete, wychowanie małego dziecka

Arystoteles- 3 czynniki, wychowanie dziecka (dot. ludów celtyckich), pajdonom

Kwintylian- mówca- retor, kary fizyczne, przedmioty

Modrzewski- jak wygląda szkoła?

Vives- wykształcenie nauczycieli, klasa wstępna, metody

Komeński- dzieła, podręczniki, środki dydaktyczne

Locke- gentelman, wychowanie fizyczne-nacisk, prywatne szkolnictwo

Rousseau- naturalizm pedagogiczny, dzieło, jak uczyć, opiekować się, wychowanie negatywne

Herbart, Spencer i Key

zagadnienia na koło z cwiczeń
pozdro


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 19:17, 26 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 12:09, 27 Kwi 2010    Temat postu:

keya nie mamy bedziemy go robic po egzaminie mowila o ile sie nie myle
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 12:42, 03 Maj 2010    Temat postu:

ma ktos moze te epoki ?????
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 10:18, 04 Maj 2010    Temat postu:

czy ktos ma notatki z tym co potrzebne na kolo ;> i czy moglby to wrzucic na forum ;>
Powrót do góry
Natalia Czeszak




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:09, 04 Maj 2010    Temat postu:

To mozę się przydac;]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał G




Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:06, 06 Maj 2010    Temat postu:

jakies jeszcze notatki ? mam ochote poczytac ;c

Platon- Definicja Arete, wychowanie małego dziecka
Cytat:

Areté (cnota)

Platon w Państwie wyjaśnia, że każda rzecz ma specyficzne dla siebie działanie, tzn. działanie, które ona (albo ona lepiej niż wszystkie inne) może spełniać, np. dla noża jest nim cięcie, dla oka widzenie, dla ucha słyszenie. Cnota jest zatem tym, z powodu czego każda rzecz wypełnia w najlepszy sposób właściwe sobie działanie. Istnieje więc cnota noża (jest nią to, że dobrze tnie), oka, ucha itd. Cnota człowieka jest więc tylko i wyłącznie przypadkiem szczególnym owej cnoty, którą mają wszystkie rzeczy.
____________________


. Etapy zdobywania pajdy

Zdaniem Platona o wychowaniu dziecka należało pomyśleć już przed jego urodzeniem, poprzez między innymi zapewnienie matce odpowiedniego spokoju wolnego od wzruszeń oraz potrzebnego ruchu. Platon uważał, że niemowlęciem powinna zajmować się matka, karmić go piersią i oczywiście piastunki. W tym okresie życia dziecko powinno być przytulane, kołysane.


• Od 3 do 6 roku życia dzieci miały przebywać w ogrodach dziecięcych (wychowanie przedszkolne). Dopiero po tym etapie następowałoby planowane kształcenie. Trzy lata upływały dzieciom na grach, zabawach, śpiewie i tańcu. Wychowawcy i wszystkie środki dydaktyczne musiały być zaakceptowane przez państwo. Maluchy miały też mieć zajęcia gimnastyczne; dziewczynki uczyłyby się tańczyć, chłopcy strzelać z łuku, pływać, jeździć konno i ćwiczyć zapasy.


• Po przekroczeniu 7 roku życia, aż do osiągnięcia 18 lat, dzieci kolejno miały uczyć się; czytania, pisania, arytmetyki i geometrii. Miały poznawać utwory poetyckie przedstawiające moralne wzory, zachęcające do cnoty i czynienia dobra. Uszlachetniać młodzież miała nauka muzyki i śpiewu, bowiem treścią pieśni były czyny bohaterów, godnych naśladownictwa. Ważne miejsce w procesie dydaktycznym na tym etapie miało być wychowanie moralne. Jego celem było obudzenie w młodzieży poczucia piękna, przez zwracanie uwagi na piękno w otoczeniu, nauce i sztuce.
Dużą rolę w wychowaniu widział Platon, w osobistym oddziaływaniu nauczyciela na wychowanków. Nauczyciele, choć surowi wymierzać mogli kary cielesne tylko wtedy, gdy wychowanek swoim zachowaniem okazywałby brak szacunku dla ludzi starszych lub przekraczał ustawy.

• Od 18 roku życia młodzież miała otrzymywać wykształcenie wojskowe (efebie)
Po nim mniej zdolni zostawali strażnikami, zasilali ten stan, zdolniejsi
dopuszczeni mieli być do studiów naukowych, które zaplanowano na okres
kolejnych 10 lat. Studia naukowe obejmować miały naukę: arytmetyki, geometrii,
stereometrii, dialektyki, astronomii, teorii tonów i muzykę.
Wszystkie te nauki miałyby stanowić przygotowanie do studiowania filozofii. Jej uczyliby się tylko najzdolniejsi kolejnych 10 lat, a więc ci, którzy wykazali się zdolnością filozoficznego myślenia.
Celem studiów filozofii był rozwój zdolności teoretycznego rozumowania, prowadzący do czystej i prawdziwej cnoty.
Absolwenci tego kursu stanowiliby stan filozofów – przyszłych władców.

"malego" jest do ilu lat ?Razz 7 tez sie wlicza ? czy to calosc co napisalem



jakies jeszcze notatki ? mam ochote poczytac a zapodzialem gdzies swoj zeszyt..... z "notatkami" ;c


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał G dnia Czw 16:24, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał G




Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:39, 07 Maj 2010    Temat postu:

nie musicie zwracac uwagi , moze komus sie przyda ale chce miec wszystko w 1 miejscu moze to mi pomoze wbic sobie to do glowy ;|


Michał G napisał:
Arystoteles
Cytat:

[link widoczny dla zalogowanych]
188 strona - ludy celtyckie
___________
3 czynniki

Wg niego człowiek składa się z 3 elementów : dusza zwierzęca (wych.moralne), dusza roślinna (wych.zdrowotne) i dusza myśląca (wych umysłowe).]
_______
Pajdonom.
wysokiej rangi urzędnik państwowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał G




Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:44, 07 Maj 2010    Temat postu:

Herbert
Cytat:

-Całośc pracy wychowawczej obejmuje wg Herbarta trzy zasadnicze czynności
1) Rząd wychowawczy oznacza karność, jej zadaniem jest przełamać oporność dziecka, trzymać je w porządku i przez to zapobiegać wszystkiemu co by mogło z zewnątrz lub z wewnątrz zamącać wpływ pracy wychowawczej. Kary nie powinny uwłaczać honorowi.
2)Nauczanie- To najistotniejsza część psychologii Herbarta.
3)hodowanie- nakłania do spokoju i rozwagi.

_________
stopnie nauczania

Pierwszy stopień – jasność – oznaczał przede wszystkim powolne podąŜanie naprzód,
rozkładanie przedmiotu na najdrobniejsze części, zatrzymywanie się przy kaŜdej z nich tak
długo, aby uczeń mógł zrozumieć kaŜdy szczegół. Drugi stopień – kojarzenie – to czynność
wiązania nowego materiału z wiadomościami przyswojonymi wcześniej. Czynność ta opiera
się głównie na powtarzaniu mechanicznym lub na „wolnej rozmowie”. Trzeci stopień –
system – wymagał „bardziej swoistego wykładu”, a przede wszystkim uwydatnienia
głównych myśli, aby uporządkować przyswojone wiadomości. Czwarty i ostatni stopień
formalny – metoda – znajdował zastosowanie w wykonywaniu zadań i prac, przy czym uczeń
miał wykazać, czy „pojął główne myśli w sposób naleŜyty”. Mamy tu więc do czynienia ze
swoistym, wąskim rozumieniem pojęć systemu i metody7.

_______

idea moralna

1. Idea wewnętrznej wolności – zawsze uznajemy zgodność naszej woli z naszymi przekonaniami i przeżywamy tę zgodność pozytywnie.
2. Idea moralności – za cechę pozytywną uznajemy silną wolę w odróżnieniu od słabej, chwiejnej, jest treścią idei doskonałości.
3. Idea życzliwości – uznajemy zgodność woli własnej z wolą innych.
4. Idea prawa – niezgodność woli, która rodzi walkę, spory, może być usunięta na zasadzie uznawania praw.
5. Idea słuszności – łamanie prawa prowadzącego do przykrości i krzywdy innych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał G




Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:46, 07 Maj 2010    Temat postu:

Spencer

Cytat:


 Idea szkoły realnej wyrasta na gruncie przemian ekonomicznych, społecznych, a także ewidentnych przewrotów w nauce . Spencerowi chodzi o to, by w nauczaniu uwzględnić te treści, które są potrzebne w życiu człowieka
 Wg niego człowiek powinien być „ silnym zwierzęciem”, który ma osiągnąć taka wiedzę i umiejętność, które będą mu służyły
 Jedynie wartość wychowawcza ma wiedza z nauk matematycznych i przyrodniczych
 Odrzuca kształcenie literackie i języki
 Wychowanie człowieka opiera się na kształtowaniu i rozwijaniu 5 stron życia
1) rozwój fizyczny – człowiek powinien znać anatomię, higienę i fizjologię
2) życie zarobkowe i zawodowe - kładzie nacisk na nauki matematyczne, techniczne , także rzemiosła i ekonomię, innych dziedzin tyle, by pozwalały człowiekowi zrozumieć np. panujące stosunki gospodarcze
3) życie rodzinne prokreacja, elementy pedagogiki i psychologii, anatomia, fizjologia
4) przygotowanie do życia społecznego, próbuje uczyć elementów historii w pojęciu socjologicznym
5) rekreacja, odpoczynek, proponuje zajęcia fizyczne na zasadzie ruchu na świeżym powietrzu, niektóre gry zespołowe, literatura


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał G




Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:48, 07 Maj 2010    Temat postu:

Komenski

Cytat:
dzieło „ wielka dydaktyka”. Należy budować system wychowawczy, najlepszy dla rozwoju społecznego:
- pedagogika naturalistyczna, wyraźny demokratyzm systemu wychowawczego
- wszyscy objęci kształceniem przynajmniej w zakresie elementarnym, zwracanie uwagi na dzieci szkolne

___
KOMEŃSKI JAKO TWÓRCA PEDAGOGIKI NOWOŻYTNEJ
1. twórca systemu klasowo – lekcyjnego, wprowadził podział materiału programowego na jednostki tematyczne i czasowe oraz podział młodzieży na klasy wg stopnia posiadanej wiedzy
2. stworzył schemat systemu wychowawczego ( szczebli edukacyjnych ) i określił czego należy użyć w danym szczeblu
3. wprowadza koncentrycznie układ materiału programowego np. w szkole podstawowej czegoś uczono i w dalszych szczeblach powraca się do tego materiału
4. formułuje i określa znaczenie zasad wychowania:
- zasada poglądowości – nie wystarczy dziecku podać reguły, trzeba ja przedstawić - rysunek
- zasada logicznej- kolejności
- zasada stopniowania trudności
- zasada wiązania teorii z praktyką
- zasada indywidualizacji

_______
srodki dydaktyczne?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał G dnia Pią 15:56, 07 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał G




Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:56, 07 Maj 2010    Temat postu:

Kwintylian

Cytat:
ogólna wiedza mówcy powinna
zostać uzupełniona wykształceniem prawniczym oraz dobra znajomością spraw życia publicznego.
Opanowana wiedza retoryczno - prawnicza wykorzystywana była przy redagowaniu
różnorodnych pism urzędowych, wydawaniu zarządzeń regulujących bieżące potrzeby
życia.

________
Marek Fabiusz nie był także zwolennikiem kar
cielesnych. Uważał, że dzieci trzymane w zbyt dużej dyscyplinie tracą wiarę we
własne siły. Stosowanie kar może być również powodem nienawiści uczniów do
wychowawców. Chciał, aby węzłem łączącym obie strony była miłość.

__
przedmioty?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał G dnia Pią 15:56, 07 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum reso6gr Strona Główna :: I i II rok Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     reso6gr: rejestracja tylko z mienia i nazwiska!     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin